måndag 26 september 2011

Pysselfia har vaknat till liv igen :-)

Var ju ett tag sen jag skrev här och det har hänt en del sen dess. Huset står på plats och man har börjat bygga invändigt. I december är det inflyttning :-) Inte alls långt kvar nu!

Jag hatar hösten! Eller ja, i alla fall den mörka och regniga hösten. Och det har det verkligen varit gott om hittills i år.. Men då får man väl försöka göra något mysigt av det. Så nu har jag satt igång och pysslat lite igen :-)


Ljus till mig själv...

Och en tavla till barnen.

torsdag 27 januari 2011

Husvisning

I söndags var vi och tittade på visningshuset av Classic 140, det huset vi ska bygga. Det var svårt att få några bra bilder eftersom det var folk överallt :-) Men här kommer iaf några stycken..

Köket och dess omdiskuterade fönster.. Men nu har vi iaf bestämt oss för att det blir dessa fönster och inte vanliga tradionella.

Vardagsrum

Vi kommer nog inte välja braskamin men himla mysigt ser det ut iaf

Allrummet. Kändes väldigt litet men det får ju plats en soffa och en tv så det räcker som en myshörna för barnen.

Det stora sovrummet


Sovrum. Vi hade redan tittat och bestämt oss för dessa tapeter i barnens rum så det var lite roligt att se hur det faktiskt skulle se ut på riktigt.

Vårat kök kommer bli vitt med svart kakel
Ja nu är det bara att väääänta på bygglovet...

onsdag 5 januari 2011

Mumma!

Egentligen skulle jag göra dessa snickersgodisar innan jul men vi hade glömt att köpa flingor så det blev inte av. Men idag så fick jag äntligen "ändan ur vagnen" och satte igång med lite godisBAK.... ;-)


Mums!! :-)


Recept på det supergoda snickersgodiset kommer här:

Snickersgodis

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokos
1 liter cornflakes
220 gram blockchoklad

Smält jordnötssmöret. Häll sedan i sirap, socker, vaniljsocker och kokos. Blanda i cornflakesen. Bred ut på bakplåtspapper. Smält blockchokladen och häll på. Skär i bitar.


Har även gjort två nya halsband. Blev två änglar den här gången. En skyddsängel till min dotter och ett halsband till mig själv.


Fler änglar kommer göras och jag säljer gärna om någon vill ha!