När jag vaknade imorse ville jag bara ligga kvar i sängen. Hade inte ett dugg lust att adventspyssla. Men efter frukost så satte ändå jag och Hannah igång och bakade pepparkakor. Sen hjälptes vi åt allihopa att ta fram lite julstjärnor och adventsljusstakar. Såklart så ska det alltid vara nån lampa som är trasig och det ska trixas och fixas innan man förstår vilken lampa det är..
Men klart blev det i alla fall och vi myste med glögg och våra nybakade pepparkakor.
Och vid middagen fick vi äntligen tända det första ljuset! Nedräkningen till jul har börjat på allvar! :-)
söndag 28 november 2010
tisdag 23 november 2010
Snart advent!
Nu kan man äntligen börja pyssla inför advent! Idag gjorde jag iordning min efterlängtade adventsljusstake med blockljus. Så nu väntar jag bara på att jag får ställa fram den också och tända det första ljuset!
Idag fick vi nybyggnadskartan och vi kan boka in ett nytt möte med LB-hus. Enköpings kommun jobbar snabbt! Det tycker vi om!! :-)
![]() |
| Blockljus, pärlor på band och glasfat från Ikea, siffror från Village. |
måndag 22 november 2010
Tomtägare!
Jaha då var vi tomtägare då :-) Skrev på kontraktet för tomten idag och den 15:e december får vi tillgång till den. Hmm... undrar vad man ska göra med den då.. tälta där kanske? ;-)
Så nu väntar vi på nybyggnadskartan så vi kan skicka in bygglovet sen.
Fira med bubbel i helgen kanske??
Så nu väntar vi på nybyggnadskartan så vi kan skicka in bygglovet sen.
Fira med bubbel i helgen kanske??
söndag 21 november 2010
onsdag 17 november 2010
Bananglass
Såg detta på Filofix på tv och var tvungen att testa :-)
Bananglass:
Skär banan i små bitar, frys in och sen mixa!
Blir verkligen samma konsistens som glass.
Superenkelt och barnen älskade det!
Bananglass:
Skär banan i små bitar, frys in och sen mixa!
Blir verkligen samma konsistens som glass.
Superenkelt och barnen älskade det!
tisdag 16 november 2010
Egna smycken
Äntligen har jag kommit igång igen med att göra egna smycken. Jag började för nåt år sen men det blev inte så mycket av det. Men nu gör jag ett nytt försök. Jag bara bubblar av idéer och det är så himla kul! En dröm är att kunna göra smycken som folk faktiskt skulle vilja köpa.
Igår blev äntligen papperna från banken klara så nu har vi beställt nybyggnadskarta. Skulle ta två till tre veckor. Men nu kan vi iaf börja kolla på tillval på allvar! Så kul!! :-)
![]() |
| Halsband som jag gjorde igår |
Igår blev äntligen papperna från banken klara så nu har vi beställt nybyggnadskarta. Skulle ta två till tre veckor. Men nu kan vi iaf börja kolla på tillval på allvar! Så kul!! :-)
söndag 14 november 2010
Fixat Hannahs rum
Ville göra om Hannahs "flickrum" till något tuffare. Och eftersom jag älskar svart så blev det ju såklart lite nya svarta detaljer. Ny gardin, lampa och matta. Möblerade även om lite. Känner mig nöjd! :-) Ett tag iaf...hihi
Snart ska jag ta tag i bokstäverna jag köpt från Panduro med barnens namn. Dom ska målas och sättas upp ovanför barnens sängar.
Snart ska jag ta tag i bokstäverna jag köpt från Panduro med barnens namn. Dom ska målas och sättas upp ovanför barnens sängar.
![]() |
| Svart hissgardin, svart lampa och svart matta! Japp jag älskar svart! :-D |
![]() |
| En favorit i Hannahs rum - En hängmatta för gosedjuren |
onsdag 10 november 2010
På måndag!!
Äntligen har iaf banken hört av sig om att alla papper är klara och imorgon torsdag ska kreditnämnden kolla på dom. Tyvärr är våran kontaktperson på banken borta resten av veckan så vi får inte veta nåt förrän måndag. Hade ju hoppats på besked den här veckan men nu ska man gå och vara nervös hela helgen..
Skulle det vara så att nämnden säger nej till det här huset som vi har ansökt på så får det nog bli ett Classic 185 istället. Med oinredd övervåning blir det några hundra tusen billigare än 140:an. Det blir ju även ett rum mindre och sämre planlösning men å andra sidan har vi ett väldigt stort hus den dagen vi väljer att inreda övervåningen.
Men planlösningen på 140:an är svårslagen :-)
Skulle det vara så att nämnden säger nej till det här huset som vi har ansökt på så får det nog bli ett Classic 185 istället. Med oinredd övervåning blir det några hundra tusen billigare än 140:an. Det blir ju även ett rum mindre och sämre planlösning men å andra sidan har vi ett väldigt stort hus den dagen vi väljer att inreda övervåningen.
Ett Classic 185
Men planlösningen på 140:an är svårslagen :-)
Bilderna kopierade från http://www.lbhus.se/
lördag 6 november 2010
Nytt köksbord och stolar beställt!
Lyckades övertala sambon att vi behövde nytt köksbord och stolar. Så nu är det beställt :-)
Tror det blir jättebra! Och passar nog in mycket bättre i vårt nya kök..
Tror det blir jättebra! Och passar nog in mycket bättre i vårt nya kök..
Bilderna kopierade från Thehome.se
torsdag 4 november 2010
Shopaholic! :-)
Ja det är bara att erkänna.. Jag äääälskar att shoppa! :-)
En snabb tur på stan på lunchen och jag lyckades "fynda" både kläder åt mig och Lucas och annat småplock som jag bara "måste" ha.
Och på vägen hem från jobbet skulle jag stanna på Coop och handla mat. Men oj, jag "råkade" visst även köpa en stor ljuslykta i krom :-) Men den var ju så fin så jag kunde ju liksom inte låta bli....
När jag kommer hem så ligger det två paket med kläder och väntar på mig som jag klickat hem på nätet. Då fick jag lite ångest..
Bäst att skärpa till sig lite... Annars blir det vatten och bröd resten av månaden ;-)
En snabb tur på stan på lunchen och jag lyckades "fynda" både kläder åt mig och Lucas och annat småplock som jag bara "måste" ha.
Och på vägen hem från jobbet skulle jag stanna på Coop och handla mat. Men oj, jag "råkade" visst även köpa en stor ljuslykta i krom :-) Men den var ju så fin så jag kunde ju liksom inte låta bli....
När jag kommer hem så ligger det två paket med kläder och väntar på mig som jag klickat hem på nätet. Då fick jag lite ångest..
Bäst att skärpa till sig lite... Annars blir det vatten och bröd resten av månaden ;-)
Min nya lykta :-)
måndag 1 november 2010
Kontrakt!
Idag har vi skrivit kontrakt! Pappren från banken är fortfarande inte klara så vi fick skriva en liten klausul i kontraktet men det ska inte vara några problem.
Så nu väntar vi bara på banken och sen kör vi igång på allvar :-)
Vårt drömhus

Källa: LB-hus
Så nu väntar vi bara på banken och sen kör vi igång på allvar :-)
Vårt drömhus
Källa: LB-hus
Försöker övertala sambon...
.. att vi absolut måste ha ett nytt köksbord! :-) Hallå, förstår väl vem som helst!! ;-)
Har hittat ett som är skitsnyggt och jag bara vill vill vill ha. Nu gäller det att bearbeta sambon bara, Visst har han väl rätt i att det är bättre att vänta tills vi flyttar till nya huset men det känns ju alldeles för långt borta. Jag hatar ju att vänta :-)
Och så nya svarta stolar till skulle ju sitta som smäck!

Arezzo Matbord Högblank vit - TheHome.se
Har hittat ett som är skitsnyggt och jag bara vill vill vill ha. Nu gäller det att bearbeta sambon bara, Visst har han väl rätt i att det är bättre att vänta tills vi flyttar till nya huset men det känns ju alldeles för långt borta. Jag hatar ju att vänta :-)
Och så nya svarta stolar till skulle ju sitta som smäck!
Arezzo Matbord Högblank vit - TheHome.se
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











