onsdag 5 januari 2011

Mumma!

Egentligen skulle jag göra dessa snickersgodisar innan jul men vi hade glömt att köpa flingor så det blev inte av. Men idag så fick jag äntligen "ändan ur vagnen" och satte igång med lite godisBAK.... ;-)


Mums!! :-)


Recept på det supergoda snickersgodiset kommer här:

Snickersgodis

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokos
1 liter cornflakes
220 gram blockchoklad

Smält jordnötssmöret. Häll sedan i sirap, socker, vaniljsocker och kokos. Blanda i cornflakesen. Bred ut på bakplåtspapper. Smält blockchokladen och häll på. Skär i bitar.


Har även gjort två nya halsband. Blev två änglar den här gången. En skyddsängel till min dotter och ett halsband till mig själv.


Fler änglar kommer göras och jag säljer gärna om någon vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar