söndag 28 november 2010

Första advent

När jag vaknade imorse ville jag bara ligga kvar i sängen. Hade inte ett dugg lust att adventspyssla. Men efter frukost så satte ändå jag och Hannah igång och bakade pepparkakor. Sen hjälptes vi åt allihopa att ta fram lite julstjärnor och adventsljusstakar. Såklart så ska det alltid vara nån lampa som är trasig och det ska trixas och fixas innan man förstår vilken lampa det är..

Men klart blev det i alla fall och vi myste med glögg och våra nybakade pepparkakor.

Och vid middagen fick vi äntligen tända det första ljuset! Nedräkningen till jul har börjat på allvar! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar